1st entry ayah rie nak kongsi adalah mengenai Rebate Telekom Malaysia
(TM)...bagi yang tak mengetahui kita sebagai pengguna rangakaian TM kita boleh
membuat rebate atau potongan pada bill kita,tentu rakan-rakan tertanya-tanya
bagaimana caranya dan apakah kreteria yang membolehkan kita mendapatkan rebate
tersebut,rebate ni kita boleh dapat apabila berlakunya lost internet connection
atau pun talian kita, internet kita tak dapat digunakan jadi apa yang harus
rakan2 lakukan adalah, seperti berikut
Langkah Pertama buat panggilan kepada TM centrel dengan mendail 100 bagi talian tetap dan 1-300-88-8123 bagi talian mudah alih.
Langkah
Kedua buat
laporan di bahagian teknikal mengenai masalah yang di alami dan apabila laporan
dah di buat rakan2 perlu ingat tarikh laporan yang di buat tadi...hampir
terlupa ayah rie nak ingatkan rakan2 apabila berlakunya lost internet
connection cepat2 buat laporan ini adalah penting dan sebagai rujukan,berbalik
pada topic kita tadi,apabila laporan teknikal di buat pengawai khimat pelangan
akan berberikan number rujukan,simpan number rujukan tersebut sebagai
rujukan,rakan2 untuk mengetahui status laporan yang di buat.
Langkah yang seterusnya apabila masalah yang kita lapor tadi sudah selesai
dan pihak TM telah mengesahkan dan laporan rakan2 telah pun selesai laporan
tersebut akan di tutup maka rakan2 bolehlah membuat tuntutan potongan dengan
menghubungi TM centrel di bahagian bill,butir-butir mengenai laporan teknikal
tadi akan di minta oleh pihak billing bagi membuat pengesahan dan penyiasatan
berkenaan laporan yang rakan2 buat tadi,pihak billing akan call rakan2 sekali
lagi bagi membuat pengesahan dan akan bertanyakan beberapa soalan dan pihak
billing juga akan mengesahkan bahawa rakan2 layak mendapat rebate
tersebut,pentingnya laporan sebab itu sebagai bukti kita,..jadi ni lah serba
sedikit yang dapat ayah rie kongsikan dengan rakan2 semua...harap ianya dapat
membantu rakan2....
Peace No War (PNW)...
No comments:
Post a Comment