Tuesday, October 14, 2014

Rezeki Hak Milik Allah S.W.T

 

Ari ni Ayah Rie nak sharing skit dgn rakan2 semua tentang rezeki serta pemberian dari yang maha Esa (Sang Pencipta),seperti rakan2 ayah Rie tahu rezeki itu datang dari pelbagai bentuk,ada yang datang dengan wang,benda,makanan dan tak di lupakn zuriat.sedar tak rakan2 semua kadang rezeki datang dengan bentuk dan situasi yang kita tak jangka,kadang dalam sehari tu pernah kita merunggut "alahai takde rezeki hari ni" dan kadang dalam sehari tu juga rezeki datang tak putus2.pelbagai cara kita nak dapatkan rezeki,sebagai contoh mengamalkan Ayat Seribu Dinar selepas solat subuh(rakan2 boleh lah cuba),Dalam situasi ini berlaku pada Ayah Rie sendiri,yang mana rezeki pemberian yang tak dijangka apa yang kita tak agak datang depan mata,tapi kita jangan lalai dan leka serta ada sihat kedekut setelah kita mendapat rezeki.,rezeki yang kita dapat tu mestilah kita share/kongsi dengan orang lain juga,sebagai contoh jika kita kerja,duit/rezeki yang kita dapat tak kira tiap2 hari ke,bulanan ke apa kata kita sedekah skit pada tabung2 masjid(cara simple nak sedekah) di samping kita mendapatkan ganjaran pahala,rakan2 sedar tak kita dah membantu meringankan beban institusi sesebuah masjid itu sendiri,Ayah Rie harap kita sama2 dapat mengambil pengajaran untuk di amalkan bersama.




Peace No War (PNW)...



 

4 comments:

  1. assalamualaikum
    singgah tengahari balas kunjungan follow sini
    alhdmdullilah bersyukur dgn rezeki yang ade walaupun tak mewah

    ReplyDelete
  2. @hidayu ayumie
    waalaikummussalam.
    thanks hidayu..
    bersyukurlah tu lah sifat yang perlu ada walaupn x mewah ^_^

    ReplyDelete
  3. Salam. Nice sharing Ayah Rie.
    Alhamdulillah...setakat ni selalu juga sy buat derma simple² macam tu. Even setiap kali pergi kedai makan, kan biasa ada tabung² anak yatim kat kaunter tu kan, mmg sy x pernah x hulur kat c2.

    Sekarang ni sy harapkan rezeki zuriat daripada Allah s.w.t. Semoga diperkenan oleh Allah suatu hari nanti. Ayah Rie doakan saya juga yer (^^,)


    ReplyDelete
  4. @Siti Nooryanawati Mohamed
    amin...banyakn berdoa dan solat malam insha allah..ayah rie sntiasa doakan yg terbaik untk siti...amin..amin

    ReplyDelete